Si e ndryshoi në mënyrë të pakthyeshme rrjedhën e historisë Imam Khomeini?

nga Syed Zafar Mehdi | Publikuar në Qershor 8, 2022, mesnatë

Tridhjetë e dy vjet më vonë, jeta dhe trashëgimia e ilustruar e Imam Khomeinit mbetet një frymëzim për avokatët e së vërtetës, drejtësisë dhe lirisë në mbarë botën, duke përfshirë edhe Perëndimin. Sot, shumë vende që marrin një fletë nga doracaku i rezistencës së Iranit po sfidojnë me guxim diktatet e Shteteve të Bashkuara dhe në këtë mënyrë thyejnë zinxhirët e skllavërisë. Kjo është dhurata e Revolucionit Islamik për botën e lirë.

Sot 33 vjet më parë, miliona njerëz u dyndën në rrugët e Teheranit për t'i dhënë lamtumirën e fundit liderit karizmatik të Revolucionit Islamik, i cili ndryshoi në mënyrë të pakthyeshme rrjedhën e historisë.

Vajtuesit e ngarkuar emocionalisht gati ia rrëmbyen arkivolin atyre që ishin ngarkuar ta ruanin atë ndërsa kalorësia u rreshtua drejt varrezave të përhapura Beheshti Zahra në Teheranin jugor.

Ishte një shfaqje si asnjë tjetër në historinë moderne. Bota e shikoi skenën me frikë, ndërsa njerëzit u mblodhën si tenja rreth flakëve dhe i thanë lamtumirë udhëheqësit të tyre me zemra të trishtuara dhe sy të lagur.

Funerali i Imam Khomeinit e vendos numrin e të pranishmëve në rekordet botërore Guinness në 10.2 milionë, afërsisht një e gjashta e popullsisë së vendit në atë kohë. Askush nuk iu afrua atij.

Çfarë e bëri Ajatollah Ruhollah Mousavi Khomeini, i njohur gjerësisht si 'Imam Khomeini', kaq misterioz? Çfarë i bëri njerëzit të dilnin në rrugë në turma të tilla kur ai bëri thirrje për protesta nga mërgimi, ose kur u kthye në atdhe më 1 shkurt 1979?

Një vit pas vdekjes së tij, reporteri i New York Times Philip Shenon vizitoi varrin e Imam Khomeinit dhe bëri një vëzhgim interesant për lexuesit e tij perëndimorë.

"Ajatollah Khomeini vazhdon të sundojë ndikimin e tij në komb, ku ai është aq i përbuzur dhe i frikësuar në perëndim, i dashur ende edhe nga varri nga miliona besimtarë këtu dhe të cilin ai e ka udhëhequr si udhëheqës suprem shpirtëror për gati një dekadë." - shkroi ai.

Tridhjetë e dy vjet më vonë, jeta dhe trashëgimia e ilustruar e Imam Khomeinit mbetet një frymëzim për avokatët e së vërtetës, drejtësisë dhe lirisë në mbarë botën, duke përfshirë edhe Perëndimin.

I lindur në një familje dijetarësh më 17 maj 1900, Imami kreu studime fetare për vite me radhë dhe u bë autoriteti suprem në jurisprudencën shiite.

Ndryshe nga bashkëkohësit e tij, të cilët me vetëdije e ndanë fenë nga politika, Imam Khomeini e pa se këto dy fusha ishin të ndërthurura, aq sa ai doli me teorinë e Velayet-i Fakih (kujdestarisë së juristit islam).

Pasi hodhi themelet për një republikë sovrane në vend të një diktature kukull, ai demonstroi në veprim teorinë, e cila u përmend në detaje në librin e tij "Qeveria e Islamit".

Imami ishte në një korsi tjetër. Ndërsa aftësia e tij shtetërore dhe mprehtësia politike ishin të pakrahasueshme, ai mbante një post më të lartë shpirtërisht. Nga një vendbanim i thjeshtë në një fshat të Teheranit verior të fshehur në male, ai tronditi gjithë botën.

Në pamje të parë, ishte një luftë joproporcionale midis një kleriku të thjeshtë dhe një perandori të fuqishëm. Shahu kishte gjithçka, natyrisht, përveç mbështetjes dhe vullnetit të mirë të popullit. Në këtë luftë fitues doli kleri.

Ndërsa Shahu gëzonte patronazhin e fuqive perëndimore, Imami i besonte vetëm popullit të tij. Ai ishte udhëheqësi i masave trima afirmuese në front. Kjo ishte ajo që e bënte të shqetësuar sundimtarin imitues, i cili e mori pushtetin dhe autoritetin nga jashtë.

Mendimet socio-politike të Imam Khomeinit përqendroheshin në mirëqenien e njerëzve, veçanërisht të të dobëtve dhe të paprivilegjuarve, dhe në refuzimin e plotë të hegjemonisë perëndimore. Ai refuzoi administratën Pahlavi për të qenë anti-iraniane dhe pro-perëndimore. Arkat e sundimtarit ishin plot, ndërsa njerëzit ishin të uritur.

 Themeluesi i Republikës Islamike u përpoq të integronte njerëzit, t'u kthente atyre pushtetin dhe privilegjin dhe ta transformonte shoqërinë iraniane nga nënshtrimi ndaj fuqive perëndimore në një komb sovran, të pavarur dhe krenar.

Në vitet 1960, kur rezistenca ndaj despotit të mbështetur nga perëndimi mori vrull në Iran, Imami ishte në ballë. Kur Shahu filloi veprën e urryer të 'perëndimizimit' të vendit, Imami u bë pengesë në rrugën e tij. Monarku i trashëguar ishte qartësisht jo i mençur.

 Fjalimet e fuqishme të Imamit në shkollën Fayziye në Kum u dhanë një ndjenjë shprese dhe qëllimi atyre që i rezistonin regjimit të importuar. Ai mblodhi së bashku rryma të ndryshme politike dhe fetare në vend, duke u ofruar ndjekësve të tij një botëkuptim me të cilin mund të lidheshin.

 Në një fjalim historik në vitin 1963, ai inkurajoi njerëzit që të "ngrihen kundër masave të paligjshme të regjimit" dhe tha se "asnjë forcë, sado e madhe që të jetë, nuk mund të na heshtë". Ai ngjalli guxim dhe besim te njerëzit, veçanërisht te brezi i ri.

Kur Imami u arrestua, oqeanet e njerëzve dolën në rrugë, duke brohoritur "Ose vdekje ose Khomeini". Ata përdorën gjakun e tyre për të shkruar "Vdekje Shahut". Ky popullaritet befasues i imamit dhe armiqësia e tij ndaj Shahut shkaktoi shqetësim në oborrin mbretëror.

 Imami përfundimisht duhej të shkonte në mërgim. Ai kaloi mbi 14 vjet në mërgim nga Turqia në Irak dhe Francë, por nuk la që distanca ta largonte atë nga posti i tij. Thirrjet e tij për protestë nga jashtë do të mbushnin rrugët anembanë vendit.

 Shahu mbështetej shumë në forcën e policisë sekrete SAVAK për të shtypur rezistencën popullore ndaj sundimit të tij jopopullor. Të gjithë bashkëpunëtorët e ngushtë të Imamit u burgosën në Teheran ndërsa ai ishte në mërgim, por rezistenca vazhdoi derisa struktura e regjimit u shpërbë.

Imami ishte një flakë që tërhiqte helikat. Dëshmori Murtaza Mutahhiri, një nga miqtë e tij më të ngushtë, e quan atë në një nga librat e tij si "më i madhi dhe më i dashur nga të gjithë heronjtë dhe krenaria e kombit iranian".

 Edhe shkencëtarët dhe shkrimtarët perëndimorë nuk mund ta fshihnin admirimin e tyre për të. Richard Falk shkroi në një artikull të vitit 1979 se thelbi fetar i lëvizjes së Imam Khomeinit ishte thirrja e tij për "drejtësi sociale, drejtësi në shpërndarjen e pasurisë, një ekonomi produktive e organizuar rreth nevojave kombëtare dhe thjeshtësisë së jetës, dhe mungesa e korrupsionit që minimizon dallimet midis të pasurve dhe të varfër, sundimtarëve dhe të sunduarve.”

Mbrojtësi dhe pasardhësi i tij, Ayatollah Sayyid Ali Khamenei, në përvjetorin e parë të vdekjes së Imamit në vitin 1990, e përshkroi atë si një "realitet të gjallë".

Udhëheqësi i Revolucionit Islamik, duke u zotuar se do ta mbajë gjallë trashëgiminë e tij, tha: “Emri i tij është flamuri i këtij revolucioni, rruga e tij është rruga e këtij revolucioni dhe qëllimet e tij janë objektivat e këtij revolucioni”.

Revolucioni Islamik i Imam Khomeinit hapi rrugën për rendin e ri botëror dhe shënoi fillimin e rënies së imperializmit perëndimor. Besimi i tij i guximshëm dhe vlerat e larta shpirtërore e ndihmuan atë të fitonte një avantazh të fortë në mjediset armiqësore, gjë që i bëri atij admirues në mbarë botën.

 Valët e revolucionit u ndjenë kudo nga Azia Jugore në Amerikën Latine. Imam Khomeini u bë një emër që të gjithë e njohin. Luftëtarët e lirisë gjetën dikë që ta imitonin, dhe kjo i lajkatoi iranianët.

Revolucioni i udhëhequr nga Imam Khomeini nuk ngjante me asgjë tjetër në historinë moderne. Kjo ishte një luftë e një njeriu kundër superfuqive të botës që instaluan një regjim kukull në Teheran.

 Si i bashkoi njerëzit kundër diktaturës Pahlavi dhe si e përmbysi atë do të zërë vend në faqet e historisë. Kjo ishte edhe disfata e forcave mbështetëse të regjimit.

Pas vdekjes së Imamit, flamuri iu kalua zëvendësit të tij më të besuar, i cili më parë mbante poste kyçe qeveritare, duke përfshirë presidencën dhe ministrinë e mbrojtjes. Ishte i pajisur mirë dhe në një pozicion ideal për të çuar pishtarin përpara.

I lindur në qytetin verilindor të Mashhadit në vitin 1939, Ayatollah Khamenei iu bashkua lëvizjes kundër regjimit të Mohammad Reza Pahlavi në vitin 1962 si një dishepull i ri dhe i devotshëm i Imam Khomeinit. Me pranimin e tij, mendimet e tij politike u formësuan nga Imami dhe vizioni i tij revolucionar i Islamit.

Ajatollah Khamenei ka ndjekur shembullin e paraardhësit të tij ndër vite dhe qëndrimi i tij politik është në harmoni të përsosur me atë të mentorit të tij. Edhe pse bota 33 vjet më parë nuk është e njëjtë, disa gjëra mbeten të njëjta.

 Imami i përshkroi Shtetet e Bashkuara si "Satani i Madh" jo i besueshëm. Lideri i Revolucionit Islamik ndoqi të njëjtën linjë, duke paralajmëruar vazhdimisht autoritetet që të mos u besojnë amerikanëve, veçanërisht në negociatat për të shpëtuar marrëveshjen e 2015-ës.

Sot, shumë vende që marrin një fletë nga doracaku i rezistencës së Iranit po sfidojnë me guxim diktatet e Shteteve të Bashkuara dhe në këtë mënyrë thyejnë zinxhirët e skllavërisë. Kjo është dhurata e Revolucionit Islamik për botën e lirë.

 Ashtu si Imami, Udhëheqësi i Revolucionit Islamik, Ajatollah Khamenei, vuri theks të madh në solidaritetin dhe mbështetjen me popujt e shtypur të botës në Palestinë, Jemen, Siri, Afganistan apo Kashmir. Shumë nga këto kriza janë prodhuar, ndihmuar ose nxitur nga Shtetet e Bashkuara dhe aleatët e saj, që do të thotë se rivali i tyre i vetëm është Republika Islamike.

 Në frontin e brendshëm, Udhëheqësi gjithmonë ka promovuar përparime në teknologjitë shkencore, si dhe në fuqinë ushtarake dhe bërthamore, gjë që e ka ndihmuar Iranin të fitojë besim në shumë fusha kyçe.

Sa i përket armëve bërthamore, ish-liderët dhe liderët aktualë bien dakord – Irani nuk po kërkon bomba. Por ai ka nevojë për një program bërthamor për qëllime energjetike. Në të njëjtën kohë, ai do të mbrohet kundër çdo agresioni dhe është plotësisht i pajisur për ta bërë këtë.



Burimi : Press Tv

Syed Zafar Mehdi

Syed Zafar Mehdi është një gazetar, redaktor dhe bloger me bazë në Teheran me mbi ...