Intervista Historike e Sejjid Nasrallahut (5)

Publikuar në Mars 10, 2021, 1:14 a.m.

Khamenei.ir, faqja zyrtare e Imam Khameneit, bëri një intervistë me Sekretarin e Përgjithshëm të Hezbollahut të Libanit, Sejjid Hasan Nasrallah. Kjo është pjesa e pestë e kësaj interviste të transmetuar për herë të parë.

Para se Siria të përballet me këtë situatë dhe para se para se Bashar Assad ta bëjë këtë zgjedhje së bashku me Iranin, Hezbollahun dhe Sirinë, a është shikuar nëse ka ndonjë opcion tjetër më të përshtatshëm? Apo nuk kishte rrugë tjetër që nga fillimi?

Opsioni ynë i parë ishte negocimi, dhe një zgjidhje politike ishte përparësia jonë. Ne nga qeveria Siriane, vëllezërit tanë në Iran dhe Hezbollah kemi kontaktuar me opozitën Siriane shumë herë dhe i kemi ftuar ata të negociojnë për të arritur një zgjidhje politike. Sidoqoftë, ata absolutisht refuzuan negociatat politike dhe debatet. Ata besuan se qeveria Siriane do të rrëzohej për dy ose tre muaj. Mbaj mend që disa njerëz me ndikim në opozitën Siriane thanë se ne po përpiqeshim të ringjallnim të vdekurit! Ata thanë se qeveria e Damaskut ka mbaruar dhe nuk do të pranonte negociata me një qeveri të tillë. Ky ishte llogaritje e gabuar e tyre sepse ata refuzuan prerazi të negociojnë një zgjidhje politike. Llogaritjet e gabuara më të mëdha ishin se ata filluan shumë herët në veprim ushtarak, qëllimi i tyre kryesor në Siri. Siç thashë më parë, qëllimi i tyre nuk ishte të bënin demokraci  apo reformë në Siri. Qëllimi i tyre kryesor ishte të përmbysnin qeverinë e Damaskut, të sulmonin ushtrinë siriane dhe të ndryshonin ekuacionet në vend. Po e vertete. Kur qeveria Siriane dhe aleatët e saj vendosën për rezistencë të armatosur, nuk kishte asnjë mundësi tjetër.

Një nga çështjet e rëndësishme që Ajatollah Khamenei gjithmonë theksonte ishte konvergjenca e sekteve islamike dhe bashkëjetesa paqësore e anëtarëve të sekteve të ndryshme islamike me njëri-tjetrin. Ne shohim se disa lëvizje, të cilat janë armiq të shiitëve dhe sunitëve, u thelluan në debate fetare me ndikimin e propagandës dhe politikave të të huajve. Cili është mendimi juaj mbi politikën e konvergjencës së sekteve islamike, të mbështetur nga Ajatollah Khamenei dhe e theksuar nga Imam Khomeini? Çfarë ka arritur kjo politikë? Dhe cilat çështje mendoni se e kërcënojnë këtë politikë tani?

Së pari, ky është një nga parimet themelore të ngritura nga Ajatollah Khomeini nën titullin e unitetit islamik, solidaritetit midis myslimanëve, afërsisë së sekteve islamike dhe përhapjes së frymës së unitetit, bashkëpunimit dhe koordinimit midis muslimanëve. Republika Islamike e Iranit gjithmonë e ka mbështetur këtë politikë. Ajatollah Khamenei ndoqi me forcë këtë politikë pasi mori pozicionin drejtues. Ai qëndronte gjithmonë mbi të. E vërteta është se kjo është politika Hz. Muhamedit (a.s.) dhe e Islamit në Kuran. Politika e unitetit midis muslimanëve dhe konvergjenca e sekteve islamike është një logjikë islamike që të gjithë muslimanët duhet të ndjekin.

Është bërë shumë përpjekje në këtë drejtim. Pas fitores së Revolucionit Islamik në Iran, u zhvilluan marrëdhënie gjithëpërfshirëse midis grupeve islamike dhe dijetarëve myslimanë në rajon dhe madje në të gjithë botën. Për më tepër, gjatë viteve janë mbajtur kongrese dhe konferenca të shumta për të mbështetur politikën e konvertimit të sekteve islamike. Padyshim, qëndrimi i Imam Khomeinit (r.a.) dhe Ajatollah Khameneit ndaj çështjes palestineze luajti një rol të rëndësishëm në tubimin e muslimanëve nën një flamur të vetëm, pra rreth çështjes palestineze.

Është bërë shumë përpjekje në këtë drejtim. Nëse kërkojmë rezultate dhe suksese të mira të politikës së konvergjencës së sekteve islamike, duhet të shohim vitet e fundit. Për shkak se që nga viti 2011, incidenti më i rrezikshëm ishte projekti i SHBA-së dhe Sudisë, i cili synonte të krijonte grindje dhe ndarje midis Shiitëve dhe Sunitëve në bazë të besimit dhe fisit në rajon. Kjo është më e rrezikshme se ajo që ndodhi në Siri, Irak, Jemen dhe Bahrein. Ju kujtoj katër vjet më parë. Tani jemi në vitin e pestë. Kur koalicioni SHBA - Saudi nisi aksionin ushtarak kundër Jemenit, Imami i Mesxhid al-Haram njoftoi luftën në Jemen gjatë Namazit të Xhumasë si një luftë Suni-Shia. Sauditët gjithashtu u përpoqën ta paraqesin luftën Siriane si një luftë etnike dhe fetare. Është bërë shumë përpjekje në media dhe është derdhur një shumë e madhe parash për të portretizuar luftërat e ndryshme në rajon si konflikte sektare dhe fisnore. Të gjitha këto përpjekje dështuan. Shiitët e hodhën poshtë këtë logjikë. Shumë studiues dhe figura sunite e refuzuan këtë logjikë. Ky ishte një nga rezultatet e politikës së ndjekur për 30 vjet.

Marrëdhëniet midis Shiitëve dhe Sunitëve, përpjekjet e Republikës Islamike të Iranit, si dhe qëndrimet e Imam Khomeinit (ra) dhe Ajatollah Khameneit, kanë krijuar marrëdhënie të forta midis muslimanëve të botës, dhe kështu Bota Islame ka pasur sukses në duke eleminuar korrupsionin më të madh midis Shiitëve dhe Sunitëve që synojnë shkaktimin e një lufte civile. Sigurisht, ne duhet ta mbajmë këtë politikë, edhe pse e kemi kaluar me sukses këtë fazë dhe kemi kapërcyer shumë rreziqe.

Unë besoj se SHBA dhe Arabia Saudite kanë pësuar një humbje të rëndë në përpjekjet e tyre për të shkaktuar grindje në rajon dhe kanë dështuar të portretizojnë ngjarjet në Irak si një luftë Suni-Shiite. Ne kemi parë që sunitët, shiitët, irakianët shiitë dhe endacakët sunitë të gjithë qëndrojnë kundër ISIS-it dhe para kësaj ata i rezistojnë pushtimit të SHBA-së. Në Siri, gjithashtu, shumica e njerëzve që luftuan kundër ushtrisë siriane, forcave popullore ose forcave aleate, përkatësisht ISIS-it, Frontit Nusra dhe grupeve të tjera terroriste, ishin sunitë. Me fjalë të tjera, shumica e atyre që luftuan së bashku me shiitët dhe anëtarët e sekteve të tjera islamike në Siri ishin sunitë.

Si rezultat, unë besoj se projektet që promovojnë ndarjen bazuar në atë që ka ndodhur deri më tani në Jemen ose vende të tjera kanë dështuar. Kjo do të thotë se Umeti Islam kryesisht shmang rrezikun e prekjes nga konfliktet sektare. Ne duhet ta vazhdojmë këtë strategji për ta konsoliduar këtë sukses. Zhvillimi i marrëdhënieve, bashkëpunimi, mbështetja për çështjen Palestineze, rezistenca ndaj SHBA-së dhe mbrojtja e popujve të rajonit mund të forcojnë unitetin dhe solidaritetin midis muslimanëve.

Armiqtë e popullit palestinez, Revolucioni Islamik dhe lëvizja e Rezistencës kohë pas kohe bëjnë propagandë për natyrën sunite të popullit palestinez. Janë përmendur edhe tipare të tjera të popullit palestinez, dhe si rezultat, populli iranian ka një pamje skeptike ndaj palestinezëve. Ata vazhdojnë të pyeson se 'Pse Irani do të mbështeste një komb Suni?'. Sidoqoftë, ne kemi parë që Ajatollah Khamenei gjithmonë ka theksuar se çështja palestineze përfaqëson problemin më të rëndësishëm të botës myslimane dhe kurrë nuk e përvetëson një perspektivë sunite-shiite mbi Palestinën.

Ky pozicion i komandantit është fiksuar që nga pushtimi sionist i Palestinës. Të njëjtin qëndrim tregojnë edhe dijetarët, fuqia dhe të gjithë Najafit dhe qyteti i shenjtë Kum dhe Shiitët e botës. Për më tepër, nëse është e përshtatshme të thuhet kështu, ulematë e mëdhenj dhe lentet tona, për të cilët thuhet se nuk janë tradicional dhe jo revolucionare, gjithashtu mbështesin çështjen Palestineze dhe akuzojnë Izraelin dhe i japin ndihmë Palestinës. Ata të gjithë dhanë pëlqimin me shkrim për bamirësi dhe që një pjesë të pasurisë së Imamit të shpenzuar për Rezistencën Palestineze. Ju e dini që Merxhe zakonisht është i kujdesshëm për të shpenzuar pjesën e Imamit, por ata kanë lejuar që të gjithë ose një pjesë të saj të shpenzohen në rezistencën palestineze. Tani, cilët janë anëtarët e rezistencës palestineze? Anëtarët e rezistencës palestineze janë sunitë, jo shiitë. Shumica e tyre nuk janë madje islamikë dhe kanë prirje nacionaliste ose majtiste. Mëshira jonë nuk vendosi ndonjë parakusht për ndihmë dhe dha pëlqimin për pjesën e Imamit në Rezistencën Palestineze në mënyrë që Palestina të çlirohej. Kjo ka një depërtim dhe vetëdije të madhe.

Nëse po flasim për çështjen palestineze, siç ka theksuar me shumë mundësi Ajatollah Khamenei, nëse kërkojmë në të gjithë botën për një problem që është i paprekur dhe i ligjshëm për sa i përket parimeve ligjore, fetare, morale dhe humanitare, ai është problemi palestinez . Armiku po përpiqet të na distancojë nga çështja Palestineze me të gjitha mjetet dhe armët që ka. Për shembull, në vitet e kaluara, atentatorët palestinezë u dërguan në zonat Shiite për të kryer veprime terroriste. Kjo është arsyeja pse unë thashë ditën e Jeruzalemit disa vjet më parë: 'Pse po dërgoni palestinezë? Pse po i punësoni ata të vrasin gratë dhe fëmijët tanë? Nëse doni të na distanconi nga çështja Palestineze, na vrisni kudo: në çdo derë, çdo xhami dhe çdo Huseyniye. Ne jemi Shia i Emir Al Mu'minin dhe Imam Aliut (a.s.) dhe nuk do të lejojmë që Palestina, populli palestinez dhe institucionet e shenjta të Umetit Islamik në Palestinë të na merren.’ Këto përpjekje janë të njohura në teori dhe praktikë. Padyshim, kjo është një çështje e së Vërtetës dhe Islamit, dhe Republika Islamike e Iranit, ne dhe të gjithë muslimanët duhet të marrim masa për këtë kauzë si një detyrë fetare dhe e shenjtë.

Duke pasur parasysh rëndësinë e kësaj teme, unë do të doja të bëja dy pyetje. Së pari, mendimi i përgjithshëm i Ajatullah Khamenei mbi politikën e afrimit të sekteve islamike ishte i qartë dhe ai nisi një lëvizje më të ngushtë që nga fillimi i kalimit të tij në pozicionin e udhëheqjes. A mund të jepni shembuj më konkretë të veprimeve dhe pikëpamjeve të tij mbi unitetin e Shia dhe Sunitëve dhe një dialog më të ngushtë? Për shembull, fetva e tij që thotë se është e ndaluar të mos respektohet shenjtëria e Sunitëve etj. Së dyti, disa argumentojnë se çështjet që kanë lindur në vendet islamike si Libani, Iraku, Jemeni dhe Bahreini në vitet e fundit burojnë nga konfliktet midis Iranit dhe Arabisë Saudite, dhe se të tjerët janë në konflikt në emër të tyre. Sa është e vërtetë kjo?

Përgjigja e pyetjes së parë mund të jetë formimi i Kongresit të Konvergjencës së sekteve, organizimi i shumë konferencave në Iran, vëmendja e veçantë dhe insistimi i Komandantit për pjesëmarrje në këto takime dhe veprimet e tij që inkurajojnë afrimin, siç janë fjalimet e tij për të audienca dhe myslimanët e botës. Ne kemi parë në mënyrë të përsëritur në konferencat e unitetit islamik në Iran që Udhëheqësi qëndron midis dijetarëve Shia dhe Sunit dhe flet me ta, duke injoruar të gjitha masat e sigurisë dhe masat e tjera. Arsyeja kryesore e sjelljes së tij ishte theksimi i tij në nevojën për të përhapur kulturën e unitetit midis bashkësive islamike dhe dijetarëve myslimanë. Ai mbështeti takimet që do të siguronin unitetin midis studiuesve.

Ne gjithashtu mbajmë ‘takime të studiuesve muslimanë' në Liban, dhe këto janë shembuj të mirë dhe të suksesshëm të bashkimit të sekteve islamike. Shumë studiues shiit dhe sunitë marrin pjesë në këto takime. Kurdoherë që vëllezërit tanë që organizojnë këto takime shkojnë në Iran për një takim të dijetarëve myslimanë dhe takohen me Komandantin, ai jep vlerësimin e tij për organizimin e takimeve të tilla, dhe Komandanti thekson domosdoshmërinë e mbështetjes së takimeve të tilla në vendet e tjera Islamike. Komandanti ka mbajtur disa qëndrime të guximshme në vitet e fundit. Gjatë këtyre viteve, kemi hasur në shumë përpjekje që synojnë ndarjen e Shiitëve dhe Sunitëve, dhe për fat të keq, ne pamë se përveç lëvizjeve Vehabiste dhe Takfiriste, kanalet satelitore të tilla si Safa dhe Vesal, të cilat i atribuohen Sunizmit, thonin gënjeshtra rreth Shiizmit. Ata pretendonin se ka disa besime që mungonin në Shiizëm.

Në anën tjetër, ka disa kanale satelitore që në të vërtetë nuk kanë asnjë lidhje me Shiizmin, por i atribuohen komunitetit Shiit, figurave dhe grupeve dhe injorojnë ndonjë nga idetë ekzistuese të tilla si 'Umeti Islamik', 'Liria 'dhe' Mbrojtja e së shenjtës’. Detyra e vetme e këtyre kanaleve satelitore është të ndajnë shiitët dhe sunitët duke i fyer ata për të kritikuar anën tjetër. Këto janë grupi që komandanti i quan 'Shiizëm me bazë në Londër'.

Aktivitetet e këtyre kanaleve satelitore, të cilat i atribuohen secilit komunitet, qoftë Shiit apo Sunit, tregojnë se ata të dy drejtohen nga një fuqi e vetme. Për shembull, disa nga kanalet që i atribuohen Shiizmit , ne shohim se Muhamedi (S.A.W.S) fyeu disa nga gratë e tij dhe shokët e tij. Pastaj kanalet vehabiste i transmetojnë ato. Kjo do të thotë që secili kanal luan një rol integral në stimulimin e fitneve dhe konflikteve sektare midis Shiitëve dhe Sunitëve. Sigurisht, kjo ka pasoja të rrezikshme për myslimanët. E diskutova çështjen me studiues të shquar sunitë që jetojnë në Liban dhe vende të tjera si Siria dhe Egjipti, të cilët gjithashtu besojnë se kjo është shumë e rrezikshme. Ne besojmë se vetëm një person mund ta zgjidhë këtë problem dhe të qëndrojë kundër kësaj vale. Sepse kjo kërkon guxim dhe një pozicion të nivelit të lartë në mënyrë që të mbahet një qëndrim i pavarur për të kapërcyer plotësisht fitnen.

Unë fola për këtë temë dhe këta emra në një takim që pata me Komandantin disa vjet më parë. Ai tha: ‘Është e vërtetë që ngjarjet janë shumë të rrezikshme. Fyerja e figurave të rëndësishme të sekteve është një nga gjërat më të këqija dhe ne duhet të marrim një qëndrim të fortë për këtë çështje.”

Disa vjet më parë, Komandanti shkoi në rajonin e Kurdistanit dhe bëri një fjalim në qytetin e Senendec. Në atë takim, ai theksoi faktin se fyerja e figurave sunite është e ndaluar. Jo shumë kohë pas këtij fjalimi, të ashtuquajturit kanale satelitore Shiite filluan të bënin transmetime poshtërues për Sayyide Aisha dhe ta akuzonin atë për deklarata që Shiitët nuk i kishin përdorur më parë. Kjo ngjarje mund të kishte shkaktuar përqarje të madhe mes muslimanëve.

Më vonë, disa ekspertë fetarë i shkruan një letër Udhëheqësit të Revolucionit, duke kërkuar një hetim dhe zbatim të ligjeve përkatëse për fyerje të figurave të rëndësishme të sekteve islamike. Përgjigja e komandantit ishte shumë e fortë dhe e qartë. Kjo përgjigje kishte një ndikim të rëndësishëm në vendet arabe dhe islamike. Unë ju siguroj se fjalimi i komandantit në Senendec dhe përgjigjja e qartë e studiuesve në hetimet rreth kanaleve që i atribuohen Shiizmit dhe Sunnizmit parandaluan përqarjen dhe u dhanë qëllimet atyre që donin të rigjallëronin konfliktet kot. Për më tepër, në Kum dhe Najaf u lëshuan deklarata të veçanta në atë kohë, duke njoftuar se pozicioni i vërtetë i komunitetit Shiizmit ishte shpjeguar nga Ajatollah Khamenei.

Në përgjigje të pjesës së dytë të pyetjes, duhet të them se është gabim të interpretojmë zhvillimet në rajon si një konflikt saudito-iranian. Konfliktet në rajon ekzistonin para krijimit të Republikës Islamike, kur Bashkimi Sovjetik dhe Shtetet e Bashkuara ishin në anët e kundërta të konfliktit. Përveç kësaj, para krijimit të Republikës Islamike të Iranit, kishte një konflikt arabo-izraelit në rajon. Konflikti arabo-izraelit ekzistonte para fitores së Revolucionit Islamik, në 1948. Me fjalë të tjera, problemi i Arabisë Saudite me shumicën e vendeve në rajon dhe shumicën e grupeve të rezistencës kthehet para fitores së Revolucionit Islamik të Iranit. Ky është një fakt i njohur mirë. Më vonë, kur Revolucioni Islamik i Iranit ishte fitimtar dhe regjimi Pahlavi, një nga miqtë më të mirë të Shteteve të Bashkuara, u shemb, në Iran Republika Islamike u krijua dhe filloi të mbështeste kauzën Palestineze, organizatat e rezistencës dhe të shtypurit. Arabia Saudite deklaroi armiqësinë e saj ndaj Republikës Islamike që nga momenti i parë. Sigurisht, Imam Khomeini (r.a.) u dha një dorë miqësore të gjitha vendeve arabe dhe islamike që nga ditët e para të Revolucionit. Përkundër kësaj, al-Saud e pa ekzistencën e Republikës Islamike të Iranit si një kërcënim për interesat e Shteteve të Bashkuara, Izraelit, tiranëve dhe autokratëve, si dhe mercenarëve të Uashingtonit dhe Tel Aviv në rajon. Kjo është arsyeja pse Arabia Saudite u kthye në armiqësi me Republikën Islamike.

Ata thonë se ishin me Sadamin në luftën Iran-Irak dhe paguan 200 miliardë dollarë për të mbështetur Sadamin. Por atëherë, nafta ishte e lirë. Mbaj mend që një nga princat sauditë, Nayef, tha disa vjet më parë se Arabia Saudite do ta kishte bërë këtë nëse do të ishte në gjendje t'i paguante Sadamit më shumë. Me fjalë të tjera, Arabia Saudite është pararojë e armiqësisë, luftës dhe komplotit kundër Republikës Islamike të Iranit. Nga ana tjetër, ishte Irani ai që i zgjati dorën e miqësisë Arabisë Saudite. Problemi i Arabisë Saudite me Iranin lidhet kryesisht me arsyet që ndikojnë negativisht në marrëdhëniet e regjimit Saudit me Palestinën dhe vendet që mbështesin rezistencën në rajon. Ky është një fakt. Nuk ka asnjë luftë midis Iranit dhe Arabisë Saudite.

Arabia Saudite ka qenë gjithmonë kundër grupeve të rezistencës, pavarësisht nga pozicioni i Republikës Islamike të Iranit në Liban, madje edhe para fitores së Revolucionit Islamik. Pra, problemi ynë me Arabinë Saudite nuk lidhet me qëndrimin e Iranit. Qëndrimi i Arabisë Saudite kundër rezistencës palestineze gjatë gjithë historisë nuk ka asnjë lidhje me Iranin. Për shembull, në kohën e armiqësisë së madhe midis Arabisë Saudite dhe Gamal Abdunnasir në Egjipt, në Iran ende nuk kishte ndodhur Revolucioni Islamik. Me fjalë të tjera, konfliktet që ndodhën në periudhën para krijimit të Republikës Islamike kishin arsyet e tyre të qarta. Kur Revolucioni Islamik në Iran triumfoi dhe Republika Islamike filloi të merret me problemet e Islamit dhe Umetit Arab, Arabia Saudite gjithashtu u bë armiqësore me Iranin. Kjo eshte e verteta.

Në fund të fjalimit për Arabinë Saudite do të doja t'i referohesha një fjalimi të fundit të Komandantit. Duke iu referuar aftësisë së komandantit për të pajisur Arabinë Saudite me raketa dhe armë bërthamore, ai kishte thënë: ‘Nuk na vjen keq sepse kjo pajisje së shpejti do të jetë në duart e luftëtarëve islamikë.’ Si e vlerësoni deklaratën e këtij komandanti?

Regjimi që qeveris Arabinë Saudite është i vjetër. Ai është shumë i vjetër dhe i moshuar. Ndoshta ky regjim ka arritur fazën e tij të fundit për arsye natyrore. Familja Al Saud ka kryer të gjitha llojet e mizorisë ndaj të tjerëve për njëqind vitet e fundit dhe ka plaçkitur pasuritë e njerëzve të tyre. Korrupsioni ka përfshirë regjimin dhe presionet për liritë në këtë vend kanë arritur kulmin e tyre. Përveç kësaj, monopoli i pushtetit midis anëtarëve të familjes Saudite ka arritur kulmin në shekullin e kaluar.

Sidoqoftë, ajo që do të sjellë fundin e këtij regjimi do të jetë performanca e autoriteteve aktuale. Kjo performancë është krejtësisht e ndryshme nga zyrtarët e mëparshëm të Arabisë Saudite si në dukje ashtu edhe në mënyrën e veprimit. Për shembull, Princi i Kurorës Mohammed bin Salman i shpalli luftë Jemenit dhe tani jemi dëshmitarë të tij duke kryer krime të tmerrshme në këtë vend.

Një vendim i tillë, përkatësisht lufta kundër Jemenit dhe krimet kundër civilëve, pa dyshim që do të ketë një ndikim negativ në të ardhmen e regjimit saudit. Nga ana tjetër, ndërhyrja e hapur e Arabisë Saudite në punët e vendeve të tjera do të ndikojë në të ardhmen e këtij regjimi, së bashku me faktorë të tjerë. Për shembull, në botën arabe, ne shohim zyrtarë sauditë që ndërhyjnë në çdo vend dhe përpiqen të tregojnë veten e tyre në favor të njerëzve.

Në 40 vitet e fundit, ne shohim Arabinë Saudite që përpiqet të paraqitet si një mik i të gjitha vendeve dhe duke luajtur rolin e një shteti të mirë duke ndihmuar të tjerët. Sidoqoftë, ishte hera e parë që dëgjonim nga shumë vende arabe se u ngrit slogani 'Poshtë Saudia'. Për herë të parë kemi parë grupe politike dhe kombëtare, si dhe qeveri që kundërshtojnë hapur krimet e Arabisë Saudite dhe ndërhyrjen e saj në vendet arabe. Mund të shihen ndërhyrjet e Arabisë Saudite në Bahrein, Jemen, Irak, Afganistan dhe Pakistan. Edhe në Libi, ku aktualisht po zhvillohet një konflikt ushtarak, njëra nga palët thotë se Arabia Saudite dhe Emiratet e Bashkuara Arabe janë intriguese për të shkatërruar Tripolin dhe Libinë.

Sot, shumë vende arabe dhe islamike, shumë njerëz, parti, lëvizje, studiues dhe qeveri e neverijnë dhe kundërshtojnë qëndrimin e Arabisë Saudite. Qëndrimi saudit ndaj problemit palestinez dhe veçanërisht e ashtuquajtura marrëveshja e shekullit, ka ndikuar gjithashtu në këtë. Poshtërimi, çnderimi dhe turpi i Arabisë Saudite dëmton nderin dhe fuqinë e sundimtarëve Sauditë. Sauditët gjithmonë e kanë paraqitur veten e tyre si të pavarur, të nderuar dhe shërbëtorë të Vendeve të Shenjta. Vizita e fundit e Trump në Arabinë Saudite dhe deklaratat e tij në festimet atje kërkojnë vëmendje. Shikoni deklaratat e fundit të Trump për Arabinë Saudite. 'Unë thirra mbretin e Arabisë Saudite dhe thashë se e dua atë.' Ai citon se ai i tha mbretit të Arabisë Saudite: 'Ju keni shumë para dhe ne paguam shumë për t'ju mbështetur. Ju duhet të paguani për këtë.’ Trump tha se ai bleu shuma të mëdha nga Riadi shumë më lehtë sesa të fitoi 100 dollarë në një dyqan në New York. Shikoni Arabinë Saudite, mediat e saj, autoritetet e saj. Mbizotëron heshtja absolute. As miqtë dhe mediat e tyre nuk thanë asnjë fjalë. Ky është poshtërimi i fundit. Trump bën deklarata të ngjashme duke tallur dhe poshtëruar Arabinë Saudite. Amerikanët qeshin dhe tallen me sauditët.

Nëse dikush nga bota islamike do të bënte deklarata të ngjashme për sauditët, ata do të zemëroheshin shumë.

Pa dyshim. Ata madje ndërprenë marrëdhëniet diplomatike me udhëheqësit e atij vendi, i shkarkonin dhe i dënonin ata me vdekje. Arabia Saudite nuk ka përjetuar kurrë një poshtërim, pa vlerësim, dobësi dhe skandal të tillë në historinë e saj. Kjo është arsyeja pse unë mendoj se sundimtarët e tanishëm Sauditë nuk do të jenë në gjendje të qëndrojnë në pushtet shumë gjatë. Sunetet hyjnore dhe historike dhe ligjet natyrore tregojnë se ato nuk mund të zgjasin shumë.

Si i mundëm SHBA-së në projektin ISIS?

Në vitet e fundit, ne kemi qenë dëshmitarë të kryengritjeve popullore në disa vende islamike. Në Jemen, njerëzit u rebeluan. Ne gjithashtu dëshmuam një kryengritje popullore në Bahrein, por në të gjitha këto, Arabia Saudite u përpoq të ndërhynte për të shtypur kryengritjet popullore që synonin krijimin e administratave islamike dhe anti-sioniste në rajon. Siç e dini, Ajatollah Khamenei gjithmonë ka theksuar rolin e popullit ndërsa ka krijuar një lëvizje të përgjithshme për të luftuar sionizmin. Me fjalë të tjera, edhe në disa nga hapat e ndërmarrë nga lëvizja e rezistencës, ai u përqendrua te popujt e rajonit dhe mbajti shpresat se njerëzit do të revoltoheshin. Disa udhëheqës palestinezë madje thanë se edhe kur nënshkruan marrëveshje kundër çështjes, populli palestinez e kundërshtoi atë. Si rezultat, cili është vlerësimi dhe analiza juaj për rolin e njerëzve në zhvillimet në botën islamike, bazuar në perspektivën e Ajatollah Khamenei dhe bisedat që keni me të, duke marrë parasysh se ai thekson rolin e popullit?

Ajo që dëgjuam nga komandanti (Allahu e ruajt) në fjalimet publike, takimet publike ose takimet private ishte theksimi i tij mbi rolin e lëvizjeve masive popullore në çdo çështje. Ai gjithmonë theksoi se nëse keni një organizatë, ajo duhet të ketë një vend në zemrat e mbështetësve të saj dhe të njerëzve dhe se asnjë organizatë ose parti nuk mund të ndahet nga njerëzit e përfshirë në lëvizje. Fuqia e vërtetë është fuqia e dhënë nga ekzistenca e njerëzve. Sigurisht, ne e pamë këtë në fitoren e Revolucionit Islamik Iranian. Ne kemi përvojë të tillë me Hezbollahun libanez. Si Hezbollah, burimi i vetëm i forcës sonë në Liban nuk janë vetëm aftësitë ushtarake por edhe mbështetja që kjo organizatë merr nga baza e grupeve të ndryshme.

Në Palestinë, është populli palestinez ai që lufton kundër agresionit dhe komploteve izraelite siç është Marrëveshja e Shekullit. Falë mbështetjes së popullit palestinez, lëvizjet palestineze të rezistencës janë në gjendje të rezistojnë, të luftojnë dhe të forcojnë pozicionet e tyre. A mund të vazhdonte rezistenca në luftën që është tani në vitin e pestë, po të mos kishte qenë prania e popullit në Jemen dhe mbështetja për Ansarullahun të udhëhequr nga e vëllai jonë i dashur Sejjid Abdulmalik al-Houthi? Përkundër shumë problemeve të tilla si lufta, epidemitë e tilla si kolera dhe rrethimi në shumë qytete të Jemenit si Sadaa dhe Sana, ne shohim një mbështetje të madhe publike. Përkundër gjithçkaje, populli i Jemenit, burra dhe gra, të moshuar dhe të rinj, derdhen në rrugë në çdo mundësi dhe kjo mbështetje e popullit i jep ushtrisë dhe forcave popullore të Jemenit forcën për t'i rezistuar okupimit Saudito-Amerikan.

Një shembull tjetër është Iraku. Kush po qëndron kundër ISIS? Njerëzit në Irak qëndruan kundër terroristëve të ISIS. Pas fetvës së Merxhe në Irak dhe mbështetjes së Ajatollah Khameneit dhe Republikës Islamike të Iranit, ata që arritën t'i rezistojnë ISIS-it janë populli irakian dhe Forcat Popullore. Nëse populli irakian nuk do të kishte mbështetur Forcat Popullore, ushtrinë dhe Merxhen, nuk do të kishte qenë e mundur t'i rezistojmë dhe pushtojmë terroristët tekfirist. Situata është e njëjtë kudo. Kështu që reagimi i publikut është një çështje thelbësore.

Pavarësisht dekadave të konspiracionit dhe mashtrimit që dhjetë vjet, ajo që e mban të gjallë çështjen palestineze sot dhe faktori kryesor që mposht planet dhe intrigat e SHBA-së që ka në shënjestër palestinezët njëri pas tjetrit në rajon, nuk është qëndrimi i qeverive, por mbështetja popullore. Burimi i fitores ka qenë gjithmonë qëndrimi i njerëzve, kryengritja e kombeve, vëmendja që ata tregojnë për çështjet, ndërhyrjet e tyre, sakrificat dhe rezistenca. Në letërsinë libaneze ekziston një thënie: "Njerëzit dhe rezistenca janë si deti, pra si uji dhe peshku.” Peshqit nuk mund të jetojnë jashtë ujit. Kjo do të thotë se asnjë lëvizje rezistence nuk mund të rezistojë dhe të fitojë pa mbështetjen e gjerë të publikut.

Ju përmendët Irakun. Ne kemi qenë dëshmitarë të ngjarjeve shumë të rëndësishme në Irak në vitet e fundit. Mund të themi se gjatë kësaj periudhe kanë ndodhur dy ngjarje të rëndësishme. E para është pushtimi i Irakut nga forcat e huaja pas përmbysjes së Sadamit, dhe e dyta është krijimi i organizatës terroriste ISIS. Pas themelimit të kësaj organizate terroriste, Iraku pësoi një pushtim serioz dhe një pjesë e konsiderueshme e vendit u pushtua nga kjo organizatë. Sidoqoftë, si pushtuesit amerikanë ashtu edhe ata ISIS u detyruan përfundimisht të largoheshin nga Iraku. Çfarë roli luajti Republika Islamike e Iranit në ndryshimet në Irak? Në kontekstin e këtyre ngjarjeve dhe në përmbushjen e rolit të mbrojtjes së unitetit dhe integritetit të Irakut, cilat politika u ndoqën në nivelin makro? Ne do të dëshironim që ju të flisnit për ngjarjet që ndodhën në rajonin e Kurdistanit të Irakut në vitet e kaluara.

Së pari, që nga pushtimi i parë i SHBA-së në Irak, pozicionet e Republikës Islamike të Iranit dhe Komandantit (Allahu e ruajttë) kundër pushtimit ishin jashtëzakonisht të qarta. Republika Islamike e Iranit refuzoi pushtimin e SHBA-së në Irak. Para pushtimit amerikan të Irakut, pozicioni i Iranit ishte i qartë. Pas pushtimit të Shteteve të Bashkuara në Irak, Republika Islamike e Iranit u bëri thirrje haptazi Shteteve të Bashkuara të tërhiqen nga Iraku dhe të lejojnë që irakianët të sundojë vendin e tyre. Ky ishte një qëndrim i rëndësishëm politik.

Së dyti, pas okupimit të Irakut nga SHBA, Republika Islamike e Iranit bëri shumë përpjekje për të bashkuar partitë, lëvizjet dhe grupe të ndryshme në Irak për të marrë një qëndrim të vetëm kundër pushtuesve. Në të njëjtën kohë, amerikanët u përpoqën të përfitonin nga konfliktet e brendshme në Irak për të konsoliduar okupimin. Hapi i dytë i Republikës Islamike të Iranit në përputhje me rrethanat ishte koordinimi i pozicioneve të Komandantit Irakian, grupeve dhe partive, të cilat kanë dallime intelektuale, politike, fetare, fisnore dhe rajonale midis tyre. Republika Islamike e Iranit vendosi marrëdhënie të mira me arabët, kurdët, turkmenët, shiitët dhe sunitët, pra me të gjithë irakianët, në mënyrë që të arrihet qëllimi për të bashkuar palë të ndryshme në Irak.

Së treti, Republika Islamike e Iranit mbështeti pozicionin e autoritetit fetar në Najaf, Ajatollah Sistani, një nga Shiitët më të rëndësishëm. Sepse, pozicioni i autoritetit në Najaf kishte një ndikim shumë të rëndësishëm dhe të madh në formësimin e ngjarjeve themelore dhe të rëndësishme. Për shembull, pas pushtimit të SHBA-së në Irak, ai donte të vendoste një rend të ri kushtetues në vend, por Merxhe e kundërshtoi këtë dhe deklaroi se Irakianët duhet të vendosnin vet për kushtetutën. Kjo është vetëm një nga ngjarjet në të cilat ka ndërhyrë Merxhe.

Një nga faktorët e rëndësishëm që forcoi dhe frymëzoi grupet që i rezistuan okupimit Amerikan në Irak ishte mbështetja e Republikës Islamike të Iranit. Pozicioni i Republikës Islamike të Iranit ishte i qartë. Ata e panë rezistencën në Irak si të drejtën legjitime dhe natyrore të popullit Irakian. Ata menduan se ishte e drejta e tyre që irakianët të përfshiheshin në rezistencë të armatosur kundër atyre që pushtuan vendin e tyre. Si rezultat, SHBA nuk mund të arrinte qëllimet e saj në Irak.

Një nga rolet e rëndësishme që Republika Islamike e Iranit ka luajtur në një skenë tjetër ne Merxhe në Irak ka qenë se ka punuar shumë për të parandaluar konfliktet në mes të anëtarëve të sekteve të ndryshme. Në atë kohë, tekfiristët kishin hyrë në Irak dhe po përpiqeshin të shkaktonin përplasje midis shiitëve dhe sunitëve duke kryer sulme vetëvrasëse në vendet që i përkisnin komunitetit shiit, të tilla si xhamia, faltoret e hoxhallarëve të pafajshëm, siq janë Huseyniye, Imam Hussein ( as), dhe Imam Asgar (as) në Samara. Shumica e bombarduesve vetëvrasës ishin nga Arabia Saudite dhe mjetet bombarduese që ata përdorën u dërguan nga shërbimi inteligjent i Arabisë Saudite. Si rezultat, megjithëse administrata e Riadit luftoi për të krijuar fraksionizmin fetar në Irak, përpjekjet e ulemave në Najaf dhe Republikën Islamike të Iranit parandaluan konfliktet fisnore dhe një luftë civile pavarësishtë të gjitha vështirësive.

Si rezultat i rezistencës politike dhe përpjekjes politike nga njëra anë dhe rezistencës së armatosur nga ana tjetër, SHBA e kishte të pamundur të qëndronte në Irak. Gjatë kryeministrisë së Nuri al-Maliki, ata donin të bënin një marrëveshje për t'u tërhequr nga Iraku dhe si rezultat, një marrëveshje u nënshkrua midis administratave të Bagdadit dhe Uashingtonit që çoi në vendimin për tërheqjen e trupave amerikane nga Iraku. Sigurisht, SHBA donte të qëndronin në Irak më gjatë. Ndërsa negociatat e marrëveshjes po vazhdonin, ata u përpoqën të mbanin 50 mijë nga 150 mijë ushtarë në Irak, por irakenët refuzuan. Amerikanët filluan negociatat për numrin e ushtarëve. Ata ranë në 30 mijë, 25 mijë, 20 mijë dhe më në fund në 10 mijë. Sidoqoftë, irakianët nuk e pranuan as këtë. Por është e qartë se kjo nuk ishte pikëpamja e të gjithë irakianëve pa përjashtim, por e publikut të gjerë. Qeveria irakiane refuzoi t'u japë imunitet diplomatik trupave amerikane dhe forcave ushtarake. Si rezultat, Uashingtoni, nën Presidentin Barak Obama, nuk kishte zgjidhje tjetër përveç se të largohej nga Iraku.

Po, amerikanët mbajtën një numër të madh ushtarësh që ruanin ambasadat dhe ambasadat e tyre përkrah konsullatave të tyre në Irak. Sidoqoftë, prania e tyre e hapur ushtarake në Irak mori fund. Bazat ushtarake amerikane u mbyllën dhe u njoftua që trupat amerikane do të tërhiqeshin nga Iraku. Kjo ishte një fitore e madhe për Irakun dhe popullin Irakian. Shkakimi i telasheve dhe vuajtjeve të popullit Irakian nga ISIS ishte një tjetër incident. Të gjithë e njohin ISIS-in. ISIS shfrytëzoi praninë e saj në Siri, në lindje të Eufratit dhe në shkretëtirën e Badia. Ju mbani mend se kjo organizatë pushtoi 40 deri në 45 për qind të territorit sirian. Në fakt, udhëheqësit e ISIS dhe udhëheqësi i tyre kryesor ishin iraken, dhe ata i kushtuan vëmendje të veçantë dhe u mbështetën në Irak. Shtetet e Bashkuara dhe disa vende në rajon, por më së shumti Arabia Saudite, ishin prapa skenave prapa asaj që ISIS po bënte në Irak. Të gjithë e kujtojmë se kur ISIS arriti në Mosul, Diyala, Anbar dhe Saladin, kanalet satelitore nga Arabia Saudite dhe disa vende të Gjirit e paraqitën këtë si një fitore të madhe. ISIS mori disa rajone dhe struktura të Irakut në një kohë të shkurtër. Forcat e sigurimit Irakian u shembën, dhe ISIS u mbështet pranë Qerbelas dhe madje edhe Bagdad. Situata ishte shumë e rrezikshme. ISIS erdhi brenda disa qindra metrave nga Samara dhe paraqiti një kërcënim të madh për varrin e Imam Asgar.

Republika Islamike e Iranit dërgoi menjëherë ndihma në Irak në ditët e para. Merxhe në Irak mori vendime të caktuara dhe Ajatollah Sistani lëshoi ​​një fetva të Xhihad-i kifaje. Irakianët ishin të përgatitur për rezistencë, por ata kishin nevojë për administrim, komandë, armë dhe pajisje. Në atë kohë, shumica e pajisjeve të luftës në Irak u morën nga ISIS. Irakianët thanë se shumica e arsenaleve të tyre ishin zbrazur. Në ato ditë të hershme, vëllai ynë i nderuar Haxhi Kasim Sylejmani dhe vëllezërit tanë nga Kundërshtarët e Revolucionit Islamik shkuan në Bagdad për të organizuar grupet e rezistencës në Irak dhe për të koordinuar me forcat qeveritare Irakene. Z. Nuri El Maliki gjithashtu bashkëpunoi shumë mirë. Rezistenca kundër ISIS fillOI. Disa ditë më vonë, Haxhi Kasim erdhi në Liban dhe u takua me mua. Ai më kërkoi të dërgoja 120 anëtarë të Hezbollahut në Irak për të komanduar operacionet. Ai tha se meqenëse ka shumë luftëtarë në Irak, nuk ka nevojë për luftëtarë, por nevojiten komandant për operacione në rajone të ndryshme. Më vonë, ne dërguam shumë nga vëllezërit tanë në Irak. Kufiri midis Iranit dhe Irakut u hap, duke lejuar që armët të merreshin lehtësisht përmes zonave kufitare pa pasur nevojë të dërgoheshin në zona larg Teheranit. Pajisjet u dërguan. Armët u furnizuan për ushtrinë dhe forcat popullore Irakiane dhe filloi lufta.

Të gjithë irakianët e dinë të vërtetën. Ne thamë që Republika Islamike e Iranit po dërgon urgjentisht ndihma në Irak dhe nga ana tjetër, ajo ka marrë një pozicion të vendosur. Republika Islamike, e cila kundërshtoi sundimin e ISIS-it, filloi të ndihmojë Irakun dhe të luftojë kundër tekfiristëve hapur dhe pa hezitim. Komandantët më të mirë të Gardave Revolucionare shkuan në Irak për të ndihmuar Irakinët. Popullit Irakian iu afruan të gjitha mundësitë e Iranit. Të gjithë e dinë qëndrimin e komandantit për të ndihmuar popullin irakian dhe forcat irakene për të mposhtur ISIS-in. Nuk kishte asnjë vijë të kuqe për të parandaluar Republikën Islamike të Iranit që të ndihmoj Irakun.

Falë Zotit, brenda disa vitesh u arrit një fitore e madhe, në sajë të Merxhes në Irak, fetvave të Xhihad kifaje, qëndrimit pa kompromis të Komandantit, ndihmës së çmuar të Republikës Islamike të Iranit, ndërhyrjes së drejtpërdrejtë të vëllezërve tanë në Gardat Revolucionare dhe veçanërisht në Forcat e Jeruzalemit, masave të marra nga Forcat Popullore dhe forcat Irakiane, dhe nga ana tjetër, në sajë të unitetit kombëtar dhe solidaritetit midis sunitëve ,shiitëve dhe kurdëve të bashkuar kundër ISIS-it. Ky sukses nuk do të ishte i mundur pa historinë dhe pozicionin e shkëlqyeshëm të Republikës Islamike të Iranit dhe Komandantit, Merxhes fetare, Forcave Popullore, qeverisë Irakiane dhe forcave të sigurisë Irakiane.

Kohët e fundit keni paralajmëruar që ISIS do të ringjallet dhe do të filloj të funksionojë.

Unë theksova dy çështje që përmendi edhe Kryeministri i Irakut Adil Abdulmehdi. Rreziku i ISIS, i njohur si Shteti Kalifat, vazhdon të ekzistojë në Irak. Sigurisht, aktualisht nuk ka administratë me këtë emër. ISIS krijoi një qeveri në Siri dhe Irak që dikur kishte më shumë territor sesa kishin qeveritë e të dy vendeve. Kjo administratë ka mbaruar. Ushtria e ISIS, infrastruktura më e madhe ushtarake e ISIS është shkatërruar. Sidoqoftë, lideri më i rëndësishëm i grupit është ende gjallë, dhe fati i tij natyrshëm shkakton pikëpyetje, aq sa roli i Shteteve të Bashkuara në këtë drejtim.

Sipas informacionit që kemi, amerikanët bartën disa nga luftëtarët e ISIS-it në Afganistan. Tani shtrohet pyetja nëse anëtarët e kësaj organizate do të ndërmarrin veprime në Afganistan kundër Talibanëve ose kundër vendeve në Azinë Qendrore. Situata është e qartë. Disa anëtarë të ISIS u dërguan në Afrikën e Veriut. Nuk do të jetë për t'u habitur nëse ISIS përdoret në të ardhmen kundër Kinës, Rusisë dhe vendeve të tjera. Sepse SHBA përdor metoda të tilla. Një pikë tjetër për të cilën kam tërhequr vëmendjen ka të bëjë me Trump, SHBA-në dhe Irakun. Trump këmbëngul që forcat amerikane të qëndrojnë në Irak. Unë kisha paralajmëruar që Trump po përpiqej të përmbushte premtimet e tij zgjedhore dhe se disa patën sukses, por të tjerët jo.

Ai mund të mos jetë i suksesshëm, por po përpiqet të mbajë premtimet e tij. Për shembull, në fushatën e tij zgjedhore presidenciale, ai tha se do ta zhvendoste ambasadën e SHBA nga Tel Aviv në Jeruzalem, dhe e bëri. Ai tha se do ta njihte Jeruzalemin si kryeqytetin e përjetshëm të Izraelit dhe e bëri. Ai tha se do të tërhiqej nga marrëveshja bërthamore dhe e bëri. Ai tha se do të rriste sanksionet kundër Iranit dhe e bëri atë gjithashtu. Sidoqoftë, ka disa premtime që ai nuk arriti t'i përmbushë. Për shembull, ai nuk mund ta përmbushte premtimin e tij për të ndërtuar një mur midis SHBA dhe Meksikës sepse nuk mund të merrte miratimin dhe financimin nga Kongresi. Akoma, ai përpiqet ta mbajë premtimin e tij.

Si rezultat, ky njeri po përpiqet të mbajë premtimet e tij. Siç thekson ai shpesh, ai mendon se tërheqja e SHBA-së nga Iraku gjatë administratës së Obamës është një gabim dhe një nga premtimet e tij është se SHBA do të vazhdojë të qëndrojë në Irak. Me fjalë të tjera, ai nuk dëshiron të largohet nga Iraku, përkundër kundërshtimit të irakianëve. Çështja e dytë është deklarata e tij se  "Nafta e Irakut i përket SHBA-së, sepse kemi shpenzuar 7 trilion dollarë për të shpëtuar Irakun nga Saddam Hussein dhe kjo duhet të na paguhet.”

Ai tha: "Ne duhet të përfitojmë nga nafta e Irakut dhe t'i marrim paratë tona duke i shitur ato.” Ai thot se kur të pyetemi se si do të jetë, 'ne do të dërgojmë ushtrinë e SHBA-së për të dominuar fushat e naftës, ne do të rrethojmë këto zona dhe do të parandalojmë që Irakianët të përfitojnë. Ne do ta përdorim vajin e tyre për vite me radhë dhe pastaj do t'ua dorëzojmë atyre.’ A mund ta bëjë Trump këtë? Ndoshta nuk mundet por po punon për të. Prandaj, unë paralajmërova popullin Irakian që të jetë vigjilent ndaj intrigave dhe rreziqeve të këtij njeriu që përqendrohet në naftën e tyre. Ai po mendon seriozisht të grabisë naftën e Irakut, ashtu si u përqendrua në kapitalin saudit dhe plaçkitjen e tij. Vigjilenca, vullneti dhe zelli irakian janë ato që do të pengojnë Trumpin.

Duket se vizita e Trump në Irak në mesnatë e ka zemëruar atë.

Sigurisht.  Ai tha: "Ne dërguam ushtarët tanë, vuajtëm, shpenzuam shumë para, por tani na duhet të shkojmë në Irak në mesnatë.” Kjo eshte e vërtetë.



Burimi : Mukavim