SPECIALE: Ali Akbar Velayeti tregoi për të ndjerin Ahmed Xhibril / Ai i kishte dërguar raketa Hezbollahut në luftën e vitit 1996
I ndjeri Ahmed Xhibril fillimisht ishte i prirur ndaj komunizmit dhe ishte një edukator komunist në mesin e palestinezëve, por me Revolucionin iranian shpërtheu një revolucion edhe brenda tij, dhe ai u konvertua në islam. Unë besoj se ai është një shiit. Ai i tha një grupi dijetarësh që ishin afër Arafatit: "Unë u bëra mysliman, por jo me Islamin tuaj, por me Islamin e Imam Khomeinit."
"Ahmed Xhibril" me të drejtë duhet të konsiderohet si një nga majat e ndritshme të luftës 70-vjeçare të popullit palestinez kundër pushtuesve sionistë. Duke filluar nga marksizmi dhe duke ardhur në Islam, ky person nuk u tërhoq kurrë nga ideali i tij i lartë për t'i dhënë fund pushtimit të Jeruzalemit gjatë luftës së tij.
Djali i tij "Xhihadi" u martirizua nga skuadrat e goditura të Mossadit dhe u dallua nga ish -aleatët e tij (luftëtarët e djeshëm dhe pajtuesit e sotëm) dhe tregoi se nuk kujdesej për askënd gjatë rrugës për në luftë.
Për shumë vite ai ka qenë një nga miqtë më të ngushtë të Republikës Islamike të Iranit dhe i ka dhënë ndihmën më të madhe Hezbollahut libanez.
Ne patëm një intervistë me Ali Akbar Velayati, ish -Ministër i Jashtëm i Republikës Islamike të Iranit dhe Këshilltar për Marrëdhëniet Ndërkombëtare në Udhërrëfyesin e Revolucionit Islamik, i cili ka një histori të gjatë miqësie me luftëtarin e pamposhtur Ahmed Xhibril, dhe diskutuam për personalitetin e të ndjerit:
- Faleminderit shumë që gjetët kohën për të folur me ne për Ahmed Xhibrilin e ndjerë së fundmi, një nga figurat më të shquara në mesin e udhëheqësve të rezistencës palestineze. Xhibrili ishte një nga figurat më me ndikim të frontit antizionist dhe i qëndroi besnik idealit të tij deri në fund të jetës së tij dhe kurrë nuk u largua nga kjo rrugë.
Për shkak të përgjegjësisë suaj në njëzet vitet e para të Revolucionit, natyrisht keni pasur shumë kontakte me këta njerëz, veçanërisht me të ndjerin Ahmed Xhibril, nga fillimi e deri më sot.
Ndër shumë udhëheqës palestinezë me të cilët keni qenë në kontakt gjatë këtyre dekadave, ku e shihni Ahmed Xhibrilin?
Në fakt, nëse duam të flasim për një figurë revolucionare dhe me ndikim si Ahmed Xhibril, i cili është një nga simbolet e rezistencës palestineze, do të ishte mirë që së pari të shikojmë të kaluarën dhe të flasim pak për Palestinën.
Në shekullin XIX, disa sionistë erdhën te sulltani osman, sulltan Abdulhamid, për të blerë toka palestineze prej tij. Ai u përgjigj: "Ne nuk kemi parë asnjë qenie njerëzore të gjallë të copëtuar".
Në atë kohë, osmanët quheshin "njeriu i sëmurë i Evropës", dhe megjithëse e pranuan këtë interpretim, ata thanë: "Edhe pse jemi të sëmurë, ne jemi akoma gjallë.”
Në 1916, në mes të Luftës së Parë Botërore, u nënshkrua një marrëveshje e quajtur Sykes-Picot midis Anglisë dhe Francës, dhe sipas kësaj, të dy vendet ndanë territorin e rajonit. Franca mori Libanin, Sirinë dhe Jordaninë, ndërsa Britania, vende të tilla si Palestina, Iraku dhe Egjipti.
Në atë kohë familja e pasur hebraike Rothsçajlld në Britani ndihmoi qeverinë britanike gjatë luftës dhe qeveria britanike premtoi se do t'u jepte toka palestineze. Pastaj u zhvillua aventura e Deklaratës Balfour dhe kështu filloi konflikti dhe grindjet.
Në të njëjtën kohë, Reza Shah e dërgoi nga Irani Seyid Ziyauddin Tabatabai në Palestinë për të ndërmjetësuar midis muslimanëve dhe hebrenjve që hebrenjtë të blinin tokë palestineze.
Këto probleme vazhduan derisa shpërtheu lufta e parë në 1948, dhe më pas Kombet e Bashkuara e ndanë Palestinën midis palestinezëve dhe sionistëve. Që nga ai moment, të gjitha përpjekjet e perëndimorëve ishin për të parandaluar një luftë, dhe nëse lind një luftë, ata do ta politizonin atë dhe do të blinin udhëheqës arabë për t'i parandaluar ata që të ndihmonin rezistencën. Ndërkohë, ne kishim edhe figura të shkëlqyera si Ahmed Xhibrili, i cili i qëndroi besnik idealeve të tij deri në fund të jetës së tij.
Ne po përballemi me periudha të ndryshme në Palestinë. Njëherë e një kohë, kauza palestineze rrotullohej rreth boshtit të Islamit dhe përfshinte Haji Amin al-Husayni në arenën politike islame dhe Izzedin al-Qassam në kryengritjen e armatosur.
Në kujtimet e tij, Yasir Arafat thotë se kur i ndjeri Nawab Safavid erdhi në Kajro dhe dha mësim në Universitetin Ayn al-Shams, ai u ndikua prej tij dhe themeloi lëvizjen al-Fatah, e cila konsiderohej një degë e Vëllazërisë Muslimane në atë kohë .
Mos u largo nga luftëtarët e djeshëm dhe pajtuesit e sotëm
Lëvizja Fatah ishte mjaft efektive. Në 1970, tre vjet pas Luftës së Qershorit 67, 500 prej tyre luftuan me 12,000 ushtarë izraelitë në brigjet e lumit Jordan dhe fituan atë që njihet si Beteja e Karamah.
Pas kësaj, Mbreti Hussein i Jordanisë u përpoq të dëbonte palestinezët dhe masakroi shumë prej tyre në ngjarjen që u bë e njohur si "Shtatori i Zi". Disa besojnë se Xhamel Abdel Nasser pësoi një sulm në zemër nga pikëllimi për masakrën e palestinezëve. Palestinezët përbëjnë sot rreth gjysmën e banorëve të Jordanisë.
Në atë kohë, Organizata Çlirimtare e Palestinës përbëhej nga tre parti: "Fatah" e udhëhequr nga Arafat, "Fronti Demokratik Popullor për Çlirimin e Palestinës" i udhëhequr nga Nayef Hawatmeh, një i krishterë dhe komunist, dhe "Fronti për Çlirimin e Popullit Palestinez" i udhëhequr nga George Habash, gjithashtu një i krishterë dhe komunist.
Ahmed Jibril ishte një aleat i George Habash derisa Habash lëvizi në një drejtim që mbante erë kompromisi. Kjo është arsyeja pse Xhibrili e la atë dhe filloi të veprojë nën emrin e "Frontit Çlirimtar Popullor të Palestinës - Komanda e Përgjithshme".
Më vonë, grupe të tilla si Intifada Fatah e udhëhequr nga koloneli Abu Musa dhe es-Saika të udhëhequr nga Zuhayr Mohsen, duke kundërshtuar marrëveshjen e Camp David dhe degët e ullirit të Arafatit në Oslo dhe Madrid, u mblodhën në Damask. Damasku ishte vendi më i mirë për palestinezët dhe shumica ishin mbledhur atje.
U formua një front i njohur si Fronti i Ngjitjes dhe Ngritjes, i cili përfshinte Sirinë, Libinë, Jemenin e Jugut, Algjerinë dhe Organizatën Çlirimtare të Palestinës. Pas Revolucionit, edhe ne gjithashtu formuam kontakte me ta. Pas samiteve të Madridit dhe Oslos, Fatah gradualisht shkoi drejt një kompromisi dhe filloi të ndiqte Camp David.
Pas kësaj, Algjeria dhe Organizatën Çlirimtare e Palestinës u tërhoqën nga aleanca dhe mbetën vetëm 3 vende: Irani, Libia dhe Siria. Ne i bënim takimet në Teheran, Tripoli dhe Damask, dhe nganjëherë kur ata vinin në Iran, unë i ftoja ata për darkë në shtëpi për të rritur miqësinë dhe sinqeritetin.
- Kush erdhi nga këto dy vende?
Ministri i Jashtëm sirian Faruk al-Shara dhe ministri i Jashtëm libian Ali Turki.
Kjo krijoi një intimitet në vetvete. Imam Khamenei gjithmonë më thoshte se "marrëdhënia midis vendeve është marrëdhënia midis njerëzve" dhe ne u përpoqëm të krijonim një marrëdhënie miqësore me ta. Ne punuam me Pérez de Cuéllar (ish Sekretar i Përgjithshëm i Kombeve të Bashkuara) me të njëjtën miqësi dhe sinqeritet.
Siria ishte një nga vendet që qëndroi e vendosur në Frontin e Ngritjes dhe kundërshtoi Camp David. Zoti e bekoftë të ndjerin Hafëz Asad, situata ishte e tillë që edhe luftëtarët më të rëndësishëm palestinezë u vendosën gjithashtu në Siri.
Xhibrili: "Unë u bëra mysliman, por me Islamin e Imam Khomeinit (r.a.)!"
- Cila veçori shihni se është më e dallueshme se të tjerat tek Ahmet Xhibril?
I ndjeri Ahmad Xhibril fillimisht ishte i prirur ndaj komunizmit dhe ishte një edukator i komunizmit në mesin e palestinezëve, por me Revolucionin iranian shpërtheu një revolucion edhe brenda tij, dhe ai u konvertua në islam. Unë besoj se ai është një shiit. Një grup dijetarësh që ishin afër Arafatit thanë: "Unë u bëra mysliman, por jo me Islamin tuaj, por me Islamin e Imam Khomeinit."
Ai ishte gjithashtu një njeri i qartë dhe një nga mbështetësit e përhershëm të Republikës Islamike. Më vonë, kur u themelua Hezbollahu, ai i mbështeti ata. Në thelb, çdo lëvizje islame e krijuar në rajon u mbështet nga Ahmed Xhibrili.
Ai gjithashtu kishte marrëdhënie të mira me Libinë dhe mori mundësi të mira nga Gaddafi. Ai nuk mori dhe ruajti atë që u desh, ai e shfrytëzoi atë maksimalisht, veçanërisht në luftën 16-ditore (1996) midis Hezbollahut dhe Izraelit.
Historia e transferimit të raketave në Hezbollah gjatë luftës 16-ditore
- Domethënë, para tërheqjes nga Libani i Jugut?
Po Izraeli filloi një luftë në 1982 dhe arriti deri në Bejrut. Së pari, organizata Amal, e themeluar nga Imam Musa Sadr dhe anëtarët e së cilës përbëheshin nga forca shiite dhe filantropike, u përball me sionistët, dhe më pas forca më revolucionare u ndanë dhe formuan Hezbollahun. Ne ishim së bashku me të ndjerin Muhteshemipur, Shejh al-Islamin e ndjerë, ish-ambasadorin tonë në Siri, Z. Akhtari dhe të tjerë në procesin e krijimit të Hezbollahut që nga dita e parë, dhe këta miq vuajtën shumë.
Ne kemi parë që të gjithë ministrat e jashtëm perëndimorë kanë bërë përpjekje të mëdha për të mbështetur Izraelin në eliminimin e Hezbollahut. Më caktuan të vendosem në Damask dhe të bëj gjithçka që mundem. Unë qëndrova atje për 9 ditë dhe një ditë shkova në Marok dhe bisedova me mbretin Hassan dhe i kërkova të bënte diçka. Në atë kohë, të gjithë ata që donin të bënin diçka po vinin për të na parë.
Në atë kohë, sionistët kishin mësuar përmes spiunëve të tyre se Hezbollah kishte 1000 raketa Katyusha dhe mund të gjuante 100 raketa në ditë. Pas 10 ditësh, ata prisnin që raketat e Hezbollahut të mbaronin. Por Hezbollahu lëshoi 100 raketa të tjera çdo ditë deri në ditët e njëmbëdhjetë, të dymbëdhjetë dhe të gjashtëmbëdhjetë dhe Izraeli më në fund ngriti flamurin e tij të dorëzimit.
Mund të mos dihet se nga kanë ardhur këto raketa. Ahmed Xhibrili ia dha të gjitha Hezbollahut. Ai hapi të gjitha depot e tij për Hezbollahun dhe tha "Merr sa të duash".
Ahmed Xhibrili ishte rekordi i gjallë i luftës palestineze
- Ndoshta edhe djali i Ahmed Xhibrilit, Xhihadi, u vra për këtë arsye. U tha se ai luajti një rol kyç në transferimin e pajisjeve, veçanërisht raketave te Hezbollahu.
Po. Ata ishin një familje luftarake dhe e sinqertë, e respektuar shumë nga Irani dhe Hezbollahu.
Ai ndoqi çdo takim dhe ceremoni në Iran dhe u ul në rreshtin e parë para pleqve arabë. Ai ishte dosja e gjallë e luftës palestineze.
E takoja shpesh, ai nuk hezitoi për asnjë moment në luftën palestineze, ai kurrë nuk bëri kompromis dhe udhëzoi të gjithë, madje dikush si koloneli Abu Musa, i cili ishte një njeri i madh, ishte në varësi të tij.
Ai gjithashtu i besonte Hamasit dhe konsiderohej si një analist i sprovuar i nxehtë i skenës palestineze në fjalë dhe në vepër.
Reputacioni i veçantë i Ahmed Xhibrilit tek Udhëheqësi i Revolucionit
- Sa ishte i koordinuar me Iranin përsa i përket operacioneve?
Përveç se ishte shok i plotë i lëvizjes së rezistencës, ai ishte në bindje të plotë ndaj Udhëheqësit gjatë sundimit të Imam Khomeinit dhe Imam Khameneit, dhe kur mendonte se urdhri i Republikës Islamike kishte marrë një vendim, ai do t'i bindej dhe do ta mbronte atë pa ndonjë dyshim.
- A u takua me Imam Khomeinin (r.a.)?
Unë nuk mendoj se ai kishte një takim privat, por ai takohej shpesh me Imam Khamenei, dhe mes të gjithë palestinezëve, Ahmed Xhibril kishte një reputacion të veçantë për Udhëheqësin.
Ahmed Xhibrili besoi në rrugën në të cilën ishte dhe e dinte se çfarë po bënte dhe pa se rruga për çlirimin e Palestinës ishte në varësi të Velajetit.
Roli i Iranit në mbështetjen e Rezistencës është gjithashtu i veçantë. Ju keni parë një person të shquar si Haniyeh të thotë hapur pas 12 ditëve të fundit të luftës, "E gjithë ndihma që na erdhi ishte përmes Republikës Islamike të Iranit, jo në ndonjë mënyrë tjetër". Ai tha se :"Vende si Egjipti dhe Katari dolën përpara për të ndërmjetësuar një armëpushim, por ishte Irani që na ndihmoi.”
Qoftë në Bregun Perëndimor, Gaza apo në kampe, shumë grupe luftarake palestineze e konsiderojnë veten të lidhur disi me Republikën Islamike, dhe një pjesë e konsiderueshme e kësaj buron nga Ahmed Xhibril.
Ai ishte shumë i ndjeshëm në lidhje me Iranin dhe sa herë që armiqtë e Republikës Islamike hapnin një temë negative lidhur me Iranin, ai na telefononte menjëherë për t'u siguruar.
- Unë mendoj se periudha kur disa njerëz bërtitën "as Gaza as Libani" ishte një nga periudhat që shqetësoi miqtë e Iranit jashtë vendit.
Po, këta njerëz ose janë mashtruar ose janë një pakicë që nuk e dinë për çfarë po flasin.
- Ai nuk ishte shumë i përfshirë në konfliktet e brendshme midis grupeve palestineze.
Pozicioni dhe reputacioni i tij ishin mbi këto konflikte, por fjalët e tij ishin efektive dhe të gjithë e pranuan dhe e ndoqën.
Dallimi midis Xhibrilit dhe Arafatit ishte në besimin në luftë
- Cili mendoni se ishte ndryshimi midis Ahmed Xhibrilit dhe Yasir Arafatit?
Yasir Arafat bëri një gabim të madh, ai besoi në premtimet e Perëndimit dhe se ata donin ta ndihmonin. Por më në fund pamë se çfarë ndodhi. Ahmed Xhibrili nuk dyshoi kurrë në rrugën dhe destinacionin e tij.
- Kur ishte hera e fundit që e keni parë?
Do ta shihja sa herë që shkoja në Siri. Nëse nuk gaboj herën e fundit që u takuam 3 vjet më parë, ai kishte të njëjtën frymë dhe nuk kishte ndryshuar fare.
Burimi : Medya Şafak